عسل طبیعی شاهوار
بزرگترین پایگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی در ایران
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

عسل و کلیه

 

حضرت محمد(ص) فرمودند: هر کس میخواهد شفا پیدا کند باید صبح ناشتا عسل را با اب باران مخلوط کرده و بنوشد.

نیوهل محقق روسی در سال ۱۸۱۳ به این نتیجه رسید که در بیماران کلیوی عسل بهترین ضدعفونی کننده مجاری ادرار به شمار می اید و ان پادزهر خوبی برای سموم مختلف میباشد. اگر مخلوط با اب باران یا اب مقطر تغذیه شود باعث زیاد شدن ادرار. رفع تشنگی و خرد شدن سنگ های کلیه و مثانه میگردد.

عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

رازهای زنبور عسل

زنبور عسل (Apis mellifera) از راسته نازک بالان (Hymenoprera) است. زنبور عسل قسمت های دهانی جونده و مکنده، هر دو را داراست.دگردیسی زنبور عسل کامل است و به طور دسته جمعی زندگی می کند.

عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

Bees are flying insects closely related to wasps and ants, and are known for their role in pollination and for producing honey and beeswax. Bees are a monophyletic lineage within the superfamily Apoidea, presently classified by the unranked taxon name Anthophila. There are nearly 20,000 known species of bees in seven to nine recognized families,[1] though many are undescribed and the actual number is probably higher. They are found on every continent except Antarctica, in every habitat on the planet that contains insect-pollinated flowering plants.

عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

به راحتی عسل طبیعی را تشخیص دهید

به راحتی عسل طبیعی را تشخیص دهید
عسل‌های تقلبی فرآورده شده بدون دخالت زنبور نیز از مواد گلوكزی مثل شربت قند یا مواد نشاسته‌ای، یا شیره میوه‌هایی همچون خرما و توت یا تركیبی بین آنها به دست می‌آید
 
عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم

 

وَ اوحی رَبُّکَ الی النَّحلِ أن إتّخِذِی مِن الجِبالِ بُیُوتا و مِن الشَّجَرِ و مَمّا یَعرشُونَ ثُمَّ کُلی من کُلِّ الثَّمراتِ فأسُلِکی سُبُلَ رَبِّکَ ذُلَلاً یَخرُجُ مِن بُطونِها شرابٌ مُختَلِفٌ ألوانُهُ فیهِ شِفاءً للِنّاسِ إنَّ فی ذلکَ لَآیهً لِقومٍ یَتفکّروُنَ    (نحل : 69-68)

 
«و خدا به زنبور عسل وحی کرد که از کوهها و درختان و سقفهای رفیع منزل گیرید. و سپس از حلاوت و
میوه‌های شیرین و شهد گلهای خوشبو تغذیه کنید و راه پروردگارتان را به اطاعت بپوئید آنگاه
 
 از درون آنها شربت شیرین به رنگهای مخلتف بیرون آید که در آن شفای مردمان
 
است در این کار نیز نشانه قدرت خدا برای متفکران پیداست».
عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

دانشگاه علوم پزشكي مشهد:

عسل در كاهش ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي موثر است

تهران - پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي مشهد در تحقيقي به خواص موثر عسل در كاهش ريسك بيماري هاي قلبي و عروقي در افراد با اضافه وزن و چاقي پي بردند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، طبق اين تحقيق، اختلال در ليپوپروتين ها و متابوليسم چربي ها، چاقي و ديابت از فاكتورهاي خطر بروز بيماري هاي قلبي و عروقي به شمار مي رود. در اين تحقيق تاثير مصرف عسل طبيعي در مقايسه با گلوكز بر ميزان وزن ليپيدهاي سرم بر روي 55 نفر از كاركنان دانشگاه علوم پزشكي مشهد با BMIبالاي 25 واجد شرايط مورد بررسي قرار گرفت. گروه آزمايش، روزانه 70 گرم عسل طبيعي و گروه كنترل 70گرم محلول گلوكز را به مدت 30 روز مصرف كردند و نتايج پژوهش نشان داد عسل طبيعي موجب كاهش وزن، چربي بد، كلسترول و تري گليسريد مي شود و در مقايسه مصرف گلوكز با افزايش اين فاكتورها همراه است. دراين تحقيق، نتيجه گيري و پيشنهاد شده است كه كاربرد عسل طبيعي به عنوان يك ماده غذايي ارزشمند در رژيم غذايي تمام افراد مي تواند ريسك بيماري هاي قلبي و عروقي را كاهش دهد. بنابراين، توصيه به استفاده از عسل طبيعي به عنوان جايگزين گلوكز نقش موثري در پيشگيري از اين بيماري دارد.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

عسل بهترین درمان انواع گلودرد است و برای معالجه سختی عمل بلع ، خشکی گلو و درمان سرفه های زیاد هم توصیه می شود و می تواند اخلاط را جذب و از عمق بدن بیرون بیاورد . هیپوکرات فیلسوف و پزشک یونانی عسل گرم شده را برای جلوگیری از سرفه های تند و سرکش(سیاه سرفه)درون گلو و حنجره توصیه می کند تا چرک های گلو پاک شود . استولته لوزه های چرکین را با عسل بهبود بخشیده به عقیده وی ظرف دو هفته مصرف روزانه آن باسیل های چرک نابود خواهد شد .

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

همه  روزه از کشف علمی جدیدی درباره فواید عسل باخبر می شویم . یکی از آخرین  آنها اینکه عسل حاوی ضد باکتری( آنتی بیوتیک ) های قوی می باشد...

در  یک بررسی جدید که دانشگاه سیدنی آن را انجام داده است . پژوهشگران به این  نتیجه رسیدند که عسل دارای قدرت شگفت انگیزی در صیانت از بدن در برابر  باکتری ها دارد . "دی کارتر" استاد شرکت کننده در دانشکده علوم زیستی و  میکروبی از دانشگاه سیدنی می گوید : عسل می تواند جایگزین بسیاری از آنتی  بیوتیک ها باشد . همچنین استفاده از عسل بعنوان کمک دهنده آنتی بیوتیک عمر  مفید بودنشان را افزایش می دهد

عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

درمان خستگی جنسی با عسل

خوردن یک لیوان شربت آب لیمو با عسل پس از هر آمیزش جنسی بسیار مؤثر واقع می شود و مقداری از انرژی از دست رفته را جبران می نمایند. آب لیمو باید خالص و تازه باشد.

چه بهتر که در خانه لیمو ترش تازه آماده باشد و زن و مرد هر یک ، نیمه ای از یک لیمو ترش را در یک لیوان آب بچکانند و با عسل  بیامیزند و سپس بنوشند.

عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

 

زنبور درمانی

 

یونانیان در قدیم از عسل و موم برای تهیه انواع غذاها استفاده می کردند. بعدها، نیش زنبور برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شد. بقراط و کنفوسیوس (فیلسوف چینی) از این روش برای درمان بیماران استفاده می کردند.

 

عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

با نگاههايي پرسشگرانه به جهان پيرامون - مي توان به گوشه هايي از حقايق و رازهاي زيباي هستي دست يافت البته همه اذعان دارند كه آدمي در عصرحاضر عليرغم دستيابي به علوم و اكتشافات مختلف هنوز در ابتداي راهي طولاني است هرجا كه مسئله كشف اسرار هستي مطرح مي شود بزرگي و كوچكي پديده مورد بررسي چندان مهم نيست شايد تلاش تحقيقاتي يك حشره شناس از لحاظ ارزش و اهميت از فعاليت يك اخترشناس - كمتر نباشد به همين دليل حضرت علي ( ع ) در سخني مي فرمايد :

 

عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

اگر شما شب یک یا 2قاشق عسل را به‌صورت خالص یا به‌صورت نوشیدنی گرم استفاده کنید نه تنها به شما در بهتر خوابیدن کمک می‌کند بلکه با سرعت بخشیدن به متابولیسم چربی سوزی و کاهش هورمون استرس باعث کاهش وزن می‌شود.

عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید
 
ردیف ویژگیها حدود قابل قبول %

1

قندهای احیاء کننده حداقل 65
2 ساکاروز حداکثر 5
3 عسل مصنوعی و گلوکز تجاری منفی
4 pH حداقل 5/3
5 اسیدیته (میلی اکی والان در 1 گرم) حداکثر 40
6 فعالیت دیاستازی عسل حداقل 3
7 نسبت فروکتوز به گلوکز حداقل 9/0
8 مواد معدنی(خاکستر عسل) حداکثر 6/0
9 هیدروکسی متیل فورفورال(HMF) از حد مجاز نباید تجاوز کند
10 مواد جامد غیر محلول در عسل حداکثر 1/0
11 باقیمانده سموم از حد مجاز نباید تجاوز کند
عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

اين خلاف تصور غلط و رايج در ايران است که عسل شکرک زده و سفت شده را تقلبی می‌دانند. اين ماده اشباع شده قندی (منظور از قند انواع قندهايی است که در علم شيمی با پسوند اوز مشخص می‌شود مانند گلوکز، فروکتوز و مالتوز) بايد در واقع جامد باشد، ولی به طور اتفاقی مايع است. به همين دليل به محض اينکه شرايط مطلوب مهيا شود اين تغيير فيزيکی يعنی شکرک زدن، پديدار می‌گردد. بعضی از عسل‌ها در شان (قاب) هم کريستاليزه می‌شوند. بايد توجه داشت که در بعضی از کشورهای خارجی مردم عسل شکرک زده را بيشتر دوست دارند و قيمت آن هم بيشتر است. بهترين درجه حرارت برای نگهداری عسل 18 تا 24 درجه سانتيگراد است. بطور کلی همه عسلهای خالص شکرک می‌زنند ولی مدت لازم برای شکرک زدن عسل‌های مختلف با هم فرق می‌کند. اگر تمايلی به خوردن عسل شکرک زده نداريد ظرف عسل را (معمولا شيشه عسل را) در آب 40 تا 65 درجه قرار دهيد هنگامی که آخرين بلور محو شد و عسل به شکل اوليه خود برگشت آن را از آب در آوريد. معمولاٌ برای جلوگيری از تبلور عسل در کارخانه‌های بسته بندی کننده همين کار را انجام می‌دهند. دقت کنيد در مورد حرارت دادن نبايد عسل به دمای جوش 100 درجه برسد چون بيشتر ويتامينهای موجود در عسل از بين خواهد رفت علاوه بر اين بر اثر حرارت زياد ماده‌ای به نام هيدروکسی متيل فورفورال (HMF) پديد می‌آيد که اگر نسبت آن در عسل زياد شود مصرف آن خطرناک است. خاصيت بلوری شدن (شکرک زدن) عسل به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارتند از: 1-درجه حرارت محيط برای عسل دمای 14 درجه سانتی‌گراد مطلوب ترين محيط برای تبلور است به همين دليل است که در فريزر گذاشتن عسل برای امتحان (شکرک زدن) گويا نيست و هميشه عسل‌ها از اين آزمايش سربلند بيرون می‌آيند. 2 -دياستاز (آميلاز) دياستازها ذرات خيلی ريز عسل را به خود جذب کرده و باعث ته نشينی و کدر شدن آن می‌گردد. اين خاصيت فقط در عسل‌های طبيعی می‌شود. فقط دياستاز قادرند ذرات عسل را متبلور نموده و باعث شکرک زدن آن گردند و حال آنکه عسل تقلبی به علت نداشتن دياستاز صاف و روشن باقی می‌ماند بنابراين می‌توان چنين نتيجه گرفت که اگر عسل بعد از مدتی شکرک زد حتما طبيعی و سالم است (برخلاف تصور مردم) و هرگاه آن ته نشين نشد می‌تواند مصنوعی يا تقلبی.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

عسل را معمولاً به چند طریق تقسیم بندی می‌کنند:

  1. یکی براساس منبع اصلی گیاهی که عسل از شهد آن ساخته شده‌است. مانند عسل گز، عسل آویشن، عسل گون، عسل بهار نارنج وغیره. ولی به علت متنوع بودن گیاهان منطقه استقرار کندوها، عسل‌های به دست آمده کم‌تر تک‌گلی بوده واکثرا از چندین گیاه تولید می‌شوند. اگر اصطلاحا می‌گویند عسل گز یا عسل آویشن، احتمالا منظور این است که بیش‌ترین شهد از نباتات گز وآویشن وارد عسل شده‌است. دکتر هریک در سال ۱۹۴۸ از طرف موئسسه فائو (F.A.O) اعلام نمود که «نمی‌توان عسل را بر اساس نام گیاه نام‌گذاری نمود، مگر در جایی که پوشش گیاهی منطقه منحصر به یک گیاه یا تک‌گلی باشد.»[نیازمند منبع]
  2. تقسیم بندی دیگری که معمولاً برای عسل‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود، بر اساس نام منطقه استقرار کندوهاست. مانند عسل خان‌کندی عسل سبلان عسل اردبیل عسل اعلای فیروزکوه، عسل خوانسار، عسل گرمابدر، عسل تهران، عسل سهند وعسل فارس وغیره. برای هریک از این مناطق تقسیم بندی دیگری نیز اضافه می‌کنند. مثلا می‌گویند «عسل بهاره تهران» و «عسل پائیزه تهران» منظور ازعسل بهاره عسلی است که اکثرا از نباتات بهاره و شهد درختان میوه حاصل شده و تا شکفتن گل‌های درختان اقاقیا ادامه دارد. عسل پائیزه عسلی ست که از نباتات تابستانی و پائیزه که معمولاً بعد از اقاقیا رشد می‌کنند، تولید می‌گردد.
  3. تقسیم بندی دیگری هم برای عسل در نظر می‌گیرند
عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

ترکیبات یک عسل معمولی بدین صورت است:

  • فروکتوز 38.2%
  • گلوکز 31٪
  • آب 17.1٪
  • مالتوز 7.2% Maltose * کربوهیدرات‌ها Carbohydrates ٪۵- ۴/۲
  • ساکاروز 5.1%

املاح معدنی، ویتامین، آنزیم ۷- ۰/۵٪ Minerals – Vitamins – Enzymes

ترکیبات عسل بسته به نوع تغذیه زنبور عسل بدین معنی که از چه گلی یا گلهایی استفاده کرده متفاوت است. یعنی عسل تولیدی بسته به این که زنبور، از چه گیاهی استفاده کرده گوناگون است.

درصد آب موجود در عسل‌ها، به شرایط اقلیمی و میزان رطوبت منطقه بستگی دارد. در مناطقی که میزان رطوبت هوا بالاتر است، درصد آب عسل بیش تر است. برای مثال عسل‌های شمال رقیق‌تر از عسل‌های شمیرانات تهران است. درصد آب عسل با توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه استقرار کندوها، می‌تواند تا حدود ۲۵ نیز بالا رود. به این ترتیب از لحظه شهد آوری تا تولید عسل، دو مرحله انجام می‌گیرد. مرحله اول رنبوران هم به طور فعال هم به طور انفعالی آب را از محلول رقیق شهد که به طور معمول دارای ۶۰ درصد آب است، جدا می‌کنند. (آب شهد گل‌ها بین ۵۰ تا ۸۰ در صد متغیر است). برای مرحله دوم باید گفت قند مسلط درشهد، ساکاروز است که با فعالیت آنزیمی به

عسل‌های دارای منبع گیاهی متفاوت دارای رنگ و طعم متفاوت بوده و به مقادیر نه زیاد متفاوت، حاوی قندها (ساکاروز، مالتوز و غیره) و حاوی اسیدها، پروتئین‌ها، پیک مان‌ها، مواد معطر و خوشبو کننده وهم‌چنین املاح (نظیر سدیم، گوگرد، منیزیوم، فسفر، کلر، پتاسیم، سیلیکا و غیره) آنزیم‌ها( مانند دیاستاز، گلوکز اکسیداز، کاتالاز، فسفاتاز و انورتاز) و هم‌چنین حاوی ویتامین‌ها (پرودوکسین، فولیک اسید) و غیره می‌باشند.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

تولید عسل از جمع‌آوری شهد گیاهان شروع می‌گردد. بدین ترتیب که زنبور عسل شهد شیرین و رقیق را از جام گل‌ها جمع‌آوری نموده و آن‌ها را تغییر شکل داده و به شکل محلولی عالی، غلیظ و مغذی در می‌آورد. زنبور عسل شهد گیاهان را در موقع جمع‌آوری، به طور موقت در عسلدان خود جمع‌آوری می‌نماید و در هر نوبت پرواز برای جمع‌آوری شهد، حدود ۴۰ میلی‌گرم شهد را به کندو حمل می‌کند.

زنبور مزرعه موقع برگشت و حمل شهد به کندو، در بین راه مقداری از آب شهد را جذب، و بعداً از کلیه‌ها دفع می‌کند. ضمنا مقداری دیاستاز diastase از نوع اینورتازinvertase (که تجزیه کننده مواد قندی ست) از جداره عسلدان ترشح و به شهد می‌افزاید. کارگر مزرعه، این شهد یا به اصطلاح عسل نارس را در داخل سلول‌ها قرار می‌دهد و مجددا جهت جمع‌آوری به سوی مزارع و منابع برمی‌گردد.

هنوز ثابت نشده‌است که زنبور عسل می‌خوابد، بنابراین طول شب فرصت خوبی است برای به قوام آوردن عسل، به این ترتیب که در خلال شب شهدهای ذخیره شده رامجدداً از انبارهای سلول‌ها می‌مکند و به سلول‌ها برمی‌گردانند. در هر نوبت مکیدن و برگرداندن، مقداری دیاستاز به شهد اضافه نموده و به عکس کمی از آب اضافی شهد را به کمک جداره‌های عسلدان جذب می‌کنند. این عمل، تا به قوام رسیدن عسل توسط زنبورانی که این وظیفه را به عهده دارند، آن قدر ادامه پیدا می‌کند تا شهد حاصله به مایع غلیظ قوام یافته‌ای که معمولاً دارای ۱۷ تا ۶/۱۸ درصد آب است تبدیل گردد.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

در باب خواص درمانی عسل نکات بسیاری وجود دارد، از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می‌شود و در مسمومیت‌های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می‌سازد. • سنگ‌های کلیه و مثانه را از بین می‌برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد. عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی توصیه می‌شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل کنند.

• برای رفع کم اشتهایی مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می‌کند، پس برای بچه‌های کم اشتها و افراد ورزشکار بسیار مفید است...

عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

ویژگی مهم عسل آن است که این مادهٔ طبیعی به شرط دوری از رطوبت، در مدت طولانی فاسد نمی‌شود. برای نگهداری بعضی مواد به دور از فساد هم از آن استفاده می‌شود مثلا شاه‌توت را با آن مخلوط می‌کنند و هر چند روز یک بار آن را وارونه می‌کنند تا عسل به همه جای آن برسد و بدین طریق شاه‌توت تا یک سال فاسد نمی‌شود.[۴] دیگر آنکه این ماده فقط در صورتی ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد که بیش از ۶۰ درجه حرارت ببیند. عسل از قدیم جهت طعم‌دهی یا تغییر مزهٔ داروها مورد استفاده بوده‌است. قدمت استفاده از عسل در مصر حداقل به ۲۲۰۰ تا۲۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. مصریان قدیم از عسل دست کم به صورت ۹۰۰ فراورده بهره می‌برده‌اند. محصول سالانهٔ عسل در جهان حداقل ۳۰۰٫۰۰۰ تن است.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

رنگ عسل‌های مختلف، باتوجه به منابع اصلی شهد از سفید روشن تا سیاه متغیراست. بنابراین، آن چه به غلط بین عوام شایع شده‌است که عسل زنبوران مادر (یعنی جمعیت زنبور عسل با ملکه مسن) تیره و غلیظ است، اما عسل زنبوران جوان (یعنی بچه کندوها)، روشن و رقیق است، پایه علمی ندارد. به عنوان مثال:

  • رنگ عسل اقاقیا، سفید روشن مانند آب است
  • رنگ عسل افرا، لیمویی رنگ
  • رنگ عسل اسپرس، زرد طلایی
  • رنگ عسل انواع میوه‌ها، زرد متمایل به قهوه‌ای
  • رنگ عسل شبدر سرخ، زرد تمایل به قرمز
  • رنگ عسل زیرفون، زرد متمایل به سبز
  • رنگ عسل گل قاصد، زرد تیره
  • رنگ عسل نارون، قهوه‌ای
  • رنگ عسل صنوبرو زبان گنجشک، سبز تیره تا سیاه
نوع عسل:رنگ:
اقاقیا سفید
بهارنارنج زرد طلایی
جنگل‌های مازندران زرد مایل به سبز
آویشن عقیقی قرمز
جنگل‌های کاج اروپا قهوه‌ای
عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید
 
پرش به: ناوبری، جستجو
عسل
عسل

عَسَل که آن را به فارسی اَنگَبین یا انگُبین یا اَنگُوین گویند مایعی شیرین و گران‌رو است که زنبورعسل از شهد گل‌ها تولید می‌کند.

عسل به طور کلی یک ترکیب محلول در آب بسیار غلیظ قندی است. مهم‌ترین قندهای عسل فروکتوز، گلوکز و ساکاروز است. در مجموع یک کیلوگرم عسل ۳۲۵۰ کالری حرارت و انر‍‍‍‍‍ژی دارد. عسل به لحاظ داشتن برخی مواد تخمیری در تبادلات غذایی و کمک به هضم غذا بالاترین مرتبه را در میان غذاها دارد، از این دسته مواد می‌توان به آمیلاز، کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، مس، فسفر، منیزیم و گوگرد است عسل دارای انواع پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی مثل اسید فرمیک و مشتقات کلروفیل و مقداری آنزیم و رایحه‌های معطر است.

بسیاری از پژوهشگران تأکید دارند که عسل حاوی عوامل قوی ضدمیکروب و نیز حاوی هورمون‌های نباتی و هورمون‌هایی از مشتقات استروژن است.[نیازمند منبع] مصرف عسل برای کودکان زیر دو سال به دلیل ایجاد ، خطرناک است.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید
 

با رشد روز افزون و مدرنیزه شدن صنعت کشاورزی در جهان و استفاده از سموم شیمیایی جهت مبارزه با آفات و گسترش روش تک زراعی جمعیت بسیاری از حشرات گرده افشان کاهش یافته است. تعداد زیادی از گیاهان گلدار جهت تولید بذر و میوه (ابقای نسل) نیاز به این حشرات مفید دارند. زندگی ما و بسیاری از جانداران نیز طبعاً وابستگی به فعالیت آنها دارد. زنبورهای عسل، مهمترین حشرات گرده افشان برای تولید تجاری میوه اند، و از آنها در هر زمان و هر مکان می توان بهره گرفت. بنابراین باغداران در هنگام بازشدن گلهای درختان می توانند روی این حشرات مفید حساب باز کنند و در نتیجه کیفیت و کمیت محصول خود را تضمین نمایند.

·         بسیاری از غذاهای اصلی، میوه جات، سبزیجات و بعضی علوفه دامها به طور مستقیم یا غیر مستقیم به مقیاس وسیع برای گرده افشانی وابسته به زنبور عسل هستند.

·         بسیاری از گیاهان مرتعی برای تولید بذر و بقای خود نیاز به گرده افشانی حشراتی مانند زنبور عسل دارند، بنابراین این حشرات در حفظ منابع طبیعی نیز بسیار مفیدند.

گرده افشانی (Pollinatian)، انتقال مکانیکی دانه گرده از پرچم (قسمت نرینگی) به روی کلاله ( قسمت مادگی گل) می باشد. بعد از تندیدن دانه گرده و پیوستن هسته گرده به تخمک عمل لقاح انجام می گیرد و دانه بوجود می آید.

گرده افشانی به دو صورت است : گرده افشانی مستقیم که از قرار گرفتن گرده یک گل بر روی کلاله همان گل یا گل های دیگر از همان گیاه یا گیاهان هم نوع انتقال یابد. اما گرده افشانی غیر مستقیم از قرار گرفتن دانه گرده در بین گیاهان با خواص ژنتیکی مختلف (واریته مختلف) بدست می آید.

گرده افشانی غیر مستقیم در بقاء گیاهان در دوره های مختلف جغرافیایی دارای اهمیت زیادی بوده است و تحقیقات داروین ثابت کرده است که گرده افشانی در بقاء و تنوع گونه ها، اهمیت زیادی دارد.

گیاهان خود نابارور وقتی با گرده های خود آن گل گرده افشانی می شوند، تولید تجاری خوبی ندارند، مانند سیب. گیاهانی که گل های نر و ماده در روی یک گیاه قرار دارند ولی جدا از هم هستند مانند خیار و ذرت، و گیاهان دو پایه که گلهای نر و ماده در آنها در روی دو گیاه (دو درخت) قرار دارند مانند بید، کیوی، خرما، و گیاهان دگر بارور، همگی به عوامل گرده افشان نظیر زنبور عسل جهت تشکیل بذر و دانه و میوه نیازمنداند.

هر زنبور در هنگام پرواز بر 50 تا 100 گل می نشیند و در نتیجه در زمان جمع آوری گرده و شهد، گرده گلهای مختلف بر موها و بدن زنبور چسبیده و در زمان ملاقات با گلهای دیگر، عمل انتقال و گرده افشانی انجام می شود.

بعضی از گیاهان دارای گرده های سنگین و چسبنده می باشند که باد قادر به انتقال آنها نمی باشد و تنها حشرات گرده افشانی قادر به انتقال آن هستند.

گرده افشانی زنبور عسل در بالابردن کمیت و کیفیت میوه و بذر محصولاتی مانند سیب، گیلاس، آلبالو، گلابی، شلیل، آلو، بادام، مرکبات، توت فرنگی، یونجه، شبدر، اسپرس، خیار، پنبه، هندوانه، لوبیا، سویا و ... مؤثر است.

 برای گرده افشانی یک هکتار باغ سیب نیاز به حداقل 2 تا 3 کلنی پر جمعیت می باشد و برای یک هکتار باغ گلابی نیاز به حداقل 4 تا 6 کلنی می باشد.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید
 

قندها 95 تا 99 درصد ماده خشک  عسل طبیعی را تشکیل می‌دهند. بخش اعظم این قندها فروکتوز و گلوکز بوده که آن هم 95-85 درصد کل قندها می‌باشد. به طور کلی فروکتوز فراوانتر از گلوکز است. قندهای ساده مخصوصاً فورکتوز بعلت درصد بالا مهمترین خصوصیت فیزیکی و تغذیه‌ای عسل را فراهم می‌نماید. مقدار اندکی از انواع سایر قندها مثل دی ساکاریدها (ساکارز، مالتوز و ایزومالتوز ) و تعدای از تری ساکاریدها و الگوساکارید در عسل وجود دارند. اگر چه وجود این قندها از لحاظ مقدار دارای اهمیت زیادی نیست، اما وجود آنها می‌تواند اطلاعاتی در خصوص تقلبی یا اصلی بودن منشاء گیاهی آن بین نماید. 

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

برای جلوگیری از شکرک زدن عسل مطالعات زیادی انجام شده و معمول ترین و عملی ترین راه جلوگیری از آن به تأخیر انداختن آن در کارخانه پاستوریزه کردن و بسته بندی عسل می باشد که عسل را حرارت داده و ذرات متبلور آن را ذوب می نمایند. برای این کار عسل را تا 77 درجه سانتی گراد حرارت داده و به وسیله ی صافی های مخصوص ناخالصی های آن مثل دانه گرده که ممکن است مرکز شروع تبلور باشد، را خارج می نمایند. بعد عسل را در این حرارت به مدت 5 دقیقه نگه داشته و سپس یک دفعه آن را خنک و درجه حرارت آن را به 57 درجه سانتی گراد می رسانند که قابل بسته بندی است و از شکرک زدن عسل برای چندین ماه تا چند سال جلوگیری کرده و عمر انبارداری آن را افزایش می دهد.

اوستین Austin در سال 1953 ثابت کرد که اگر عسل مایع برای مدت 5 هفته در صفر درجه سانتی گراد نگهداری و سپس در درجه حرارت انبار، فروشگاه و یا منزل قرار گیرد تمایل آن به شکرک زدن کم شده و گاهی تا بیش از دو سال به حالت مایع باقی می ماند. او توصیه کرده است که عسل را پس از استخراج برای مدت 5 دقیقه در حرارت 77 درجه سانتی گراد نگهداشته و سپس صاف کرده و به سرعت به درجه حرارت اتاق رسانده و بسته بندی کنند. سپس آن را برای مدت 5 هفته در صفر درجه سانتی گراد نگهداری کرده و پس از آن به بازار فروش یا مصرف کننده عرضه نمود.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید
 

نوع عسل بر اساس منبع جمع آوريشهد گلو نوع گياهي کهزنبور عسلاز آنشهدجمع آوري مي کند :

معمولاًزنبورهايعسل، شهدرا ازچندين گياه جمع آوري مي نمايند، ولي در بعضي مناطق کوهستاني ممکن است يکگياه به صورت غالب در منطقه وجود داشته باشد که مورد استفاده زنبورعسل واقع شده، در اين صورت مي توان عسل طبيعي بدست آمده را به نام گياه فوق ناميد مانند:

 عسل آويشن،عسل گون، کنار (سدر). گاهي نيز ممکن است محل استقرار کلني هايزنبورعسلدر نزديک مناطق وسيع کشاورزي که يک محصول در آن کاشت مي شود قرار گيرد، در اينصورت عسل طبيعي بدست آمده را مي توان به نام آن محصول نامگذاري نمود، مانندعسلمرکبات، شبدر، اسپرس. در بعضي از مناطق نيز گياه خاصي غالب نمي باشد وعسل طبيعيبه دست آمده مي تواند حاوي چندينشهد گلباشد که اصطلاحاً عسلچند گلي يا عسلمخلوط مي گويند و گاهي نيز زنبوردار،عسل طبيعيمناطق مختلف را با تکنيک هاي خاص با هم ترکيب مي کند که آنراعسل 40گياه مي نامند

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

عسل وطول عمر:  عسل عمر را طولاني وبه تقويت اعضاء بدن مي پردازد خستگي را برطرف ودر افزايش نيروي جواني و قدرت بدني نقش به سزايي دارد .عسل دوران جواني را طولاني وغذاي مهم ضد پيري است وبراي حفظ سلامتي موثر است .

عسل و حافظه:نتايج آزمايشات و تحقيقات دانشمندان كه بلحاظ ويتامين (د)موجود درعسل اعمال كلسيم وفسفر در بدن تنظيم ميشود وسبب تقويت حافظه ميگردد وهمچنين صمغ موجود در عسل نميگذارد جدار عروق سفت شود وآن را نرم نگه ميدارد ودر نتيجه مواد غذايي بهتر  به مغز و اعصاب  ميرسد ومطالب بهتر در حافظه ميماند وكمتر دچار فراموشي مي شويم.

  عسل وخون :عسل ضد كم خوني است وباعث افزايش هموگلوبين خون مي شودوجود ويتامين( ب )در عسل در رشد ونمو كودكان بسيار مؤثر است و از جمله خصوصيات عسل اينكه ميزان قند خون را به حالت تعادل در مي آورد.

عسل و دستگاه گوارش:عسل براي دستگاه گوارش و فعاليت جهاز هاضمه بسيار مؤثر است و به علت داشتن آهن ومنگنز به هضم  غذا كمك كرده ترشح شيره معده را به حالت طبيعي بر مي گرداندبراي رفع ترشي معده توصيه شده بعد از غذا يك قاشق غذاخوري عسل را با آب ولرم مخلوط نموده ،جرعه جرعه ميل نمايند. عسل همچنين براي درمان زخم معده اثني عشر ورم معده و روده مفيد است  دارا بودن اسيد فوليك دردهاي روده را به خوبي تسكين ميدهد وبه جهت وجود اسانسهاي فرار (عطر گياهان مختلف )نارسائيهاي ناگوار روده را برطرف ميكند .داشتن خواص ضد ميكروبي ،مقوي معده وروده بوده و موجب تسهيل عمل دفع و لينيت مزاج ميشود.بهترين اوقات براي مصرف عسل براي اين گونه بيماران گوارشي صبح ناشتا و2ساعت قبل از نهار و3ساعت بعد ازشام به روشي كه ذكر آن شد انجام شود.

عسل واعصاب: مصرف روزانه عسل به طبيعي بودن خواب كمك ميكند وسر درد را كاهش ميدهد  حالت ناتواني عصبي را بر افرادي كه تعادل عصبي ندارند كاهش ميدهد ودليل علمي آن وجود ويتامين (د) درعسل تنظيم اعمال بين كلسيم وفسفر دربدن ميباشد 

عسل علاوه بر اينكه يك غذاي كامل است يك اكسير پر انرژي نيز ميباشد به طوريكه گلوسيدهاي موجود در عسل پس از مصرف در زمان كوتاهي انرژي و نيرو توليد می كند و تحمل بافتي و قدرت ترميم  بدن را افزايش ميدهد به همين علت ورزشكاران قبل از تمرين هاي ورزشي خود عسل مصرف ميكنند تا زملن فعاليت خود را افزايش دهند.

عسل و بيماري قلبي: به علت تركيبات موجود درعسل تاثير بسيار مهمي روي عضلات قلبي وتحريك وتقويت آن داشته ،باعث گشاد شدن رگها ،تنظيم فشار خون،متعادل شدن ضربان قلب گرديده واز سكته قلبي جلوگيري ميكند به واسطه وجود آنزيمها درعسل چربيهاي اطراف قلب راآب ميكند بنابراين توصيه ميشود افراد ميانسال به بالا هر روز يك قاشق غذاخوري عسل را با نصف ليوان آب ولرم مخلوط كرده و بنوشند

عسل وكليه:بهترين پادزهر سموم مختلف بدن وهمچنين ضد عفوني كننده مجاري ادرار اگر با آب مقطر مصرف شود باعث رفع تشنگي ،زياد شدن ادرار و خردشدن سنگهاي كليه ومثانه ميگردد.

عسل و مفاصل:عسل دردرمان نارحتيهاي مفصلي تاثير به سزايي دارد مصرف روزانه 3بار يك قاشق غذاخوري سركه سيب وبه همين مقدار عسل در يك ليوان آب  براي درمان آرتروز ،دردمفصل وسخت شدن مفاصل بسيار مفيد است دردها را تسكين ،نرم وپر تحرك مي كند.

عسل وبيماريهاي تنفسي :عسل در درمان ناراحتيهاي  ريوي ،عفونتهاي ناحيه حلق،سرفه ،گرفتگي صدا وسينه  بكار ميرود  خاصيت درماني آن بلحاظ ضد باكتريايي بودن آن وخاصيت ضد التهابي ميباشد همچنين در تقويت شش ها و وپيشگري از عفونتهاي سلي بسيار مفيد است.

مصرف عسل از پيري زود رس جلوگيري ميكند وبراي ترميم زخمها و سوختگيها ،بيماريهاي دهان ودندان ،پوست ومو ،بيماريهاي كبدي ومقاومت بدن وناراحتيهاي جنسي به تنهايي ويا مخلوط با داروهاي گياهي مورد استفاده قرار ميگيرد.

+ نوشته شده در  دوشنبه ششم تیر 1390ساعت 12:41  توسط ایمانی    | 
یک نظر  
                

نوع عسل بر اساس منبع جمع آوريشهد گلو نوع گياهي کهزنبور عسلاز آنشهدجمع آوري مي کند :

معمولاًزنبورهايعسل، شهدرا ازچندين گياه جمع آوري مي نمايند، ولي در بعضي مناطق کوهستاني ممکن است يکگياه به صورت غالب در منطقه وجود داشته باشد که مورد استفاده زنبورعسل واقع شده، در اين صورت مي توان عسل طبيعي بدست آمده را به نام گياه فوق ناميد مانند:

 عسل آويشن،عسل گون، کنار (سدر). گاهي نيز ممکن است محل استقرار کلني هايزنبورعسلدر نزديک مناطق وسيع کشاورزي که يک محصول در آن کاشت مي شود قرار گيرد، در اينصورت عسل طبيعي بدست آمده را مي توان به نام آن محصول نامگذاري نمود، مانندعسلمرکبات، شبدر، اسپرس. در بعضي از مناطق نيز گياه خاصي غالب نمي باشد وعسل طبيعيبه دست آمده مي تواند حاوي چندينشهد گلباشد که اصطلاحاً عسلچند گلي يا عسلمخلوط مي گويند و گاهي نيز زنبوردار،عسل طبيعيمناطق مختلف را با تکنيک هاي خاص با هم ترکيب مي کند که آنراعسل 40گياه مي نامند

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

عسل از قرن ها پيش هم به عنوان غذا و هم به عنوان دارو مورد استفاده بشر قرار مي گرفته سابقه استفاده عسل به 700 سال قبل از ميلاد مسيح مي رسد . براي قرن ها عسل به عنوان يک ماده غذايي مقدس و نادر شناخته مي شده است . امروزه نيز عسل هنوز ارزش غذايي و دارويي خود را حفظ کرده است .

 

 

 

ارسطو فيلسوف بزرگ يوناني در کتابش موسوم به(افتاب باستاني پرورش زنبور عسل)عقيده داردعسل داراي خواص ويزه اي است که اثر استثنايي روي تن ادمي دارد وهمچنين دموکريت فيلسوف مشهور يوناني که بيش از صد سال عمر کرد با غذا عسل مي خورد. وقتي از او سوال شد چگونه مي توان سلامتي را حفظ کرد در پاسخ گفت:عسل بخوريد وبدن را با روغن ماساژ دهيد.

 

 

 

جالينوس حکيم معتقد بود که عسل در درمان بعضي از بيماري ها اعجاز مي کند او براي درمان مسموميت ها امراض معده. سرطان. جوف دهان از عسل استفاده مي نمود.

 

فيثاغورس و پيروان او که گياهخوار بودند عسل را جز طعام روزانه خود قرار داده بودند. بقراط 107 سال عمر کرد.او 2500سال پيش مي زيست و پيوسته عسل ميخورد ودر درمان اکثر بيماري ها مخصوصا زخم ها عسل تجويز مي نمود.

 

 

 

ابو علي سينا دانشمند بزرگ ايراني وبزرگ ترين شخصيت پزشکي ان زمان در کتاب قانون پزشکي خود دهها نسخه بر پايه موم وعسل به کار برده است وخواص شفا بخش عسل رادر درمان انواع بيماريها ياد اور شده است. او مي نويسد عسل در هنگام زياد شدن بلغم اندرون را تقويت. نيرو را زياد. اشتها را باز ميکند. به عقيده وي عسل غذايي است که بدن را سالم وتقويت مي کند.حافظه را نيرو مي بخشد وگذشته را در خاطر زنده مي کند .انديشه را پاک وزبان را مي گشايد.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

 

در اینکه مطمئن ترین راه تشخیص عسل طبیعی روش آزمایشگاهی هست شکی نیست. اما مصرف کننده ای که به دنبال عسل هست معمولا به این روش دسترسی نداره! پس چطور طبیعی بودن عسل را تشخیص بدهیم؟

یک زنبوردار چطور عسل طبیعی را تشخیص می دهد؟

من این سوال را از چند زنبوردار پرسیدم و تقریبا همه آنها یک جواب دادند. یک زنبوردار برای تشخیص عسل طبیعی از حس چشایی و بویایی خودش استفاده می کنه!  این کار برای یک زنبوردار و یا یک عسل خور حرفه ای اصلا سخت نیست.

اگر شما درب یک کندو زنبور عسل را بردارید یک بوی خیلی خاص که ترکیبی از شهد گل، موم و به ویژه بره موم هست به مشام شما میرسه و این بو از ذهن شما پاک نمیشه و هر عسل طبیعی باید رگه هایی از این بو را داشته باشه. اگر شما عسل طبیعی خریداری کرده اید همیشه باید درب آن را بسته نگه دارید و هروقت که درب ظرف عسل را برمیدارید باید رایحه مطبوع عسل به مشام شما برسد و عسل هایی که عطر و بوی خاصی ندارند باید در طبیعی بودنشان شک کرد.

روش دیگر تشخیص عسل طبیعی مزه کردن عسل هست. مزه عسل بسته به منابع شهدی که زنبور استفاده کرده است متفاوت هست اما در بیشتر عسل های طبیعی فروکتوز قند غالب هست و این قند یک شیرینی خاص به عسل می دهد و به طور میانگین عسل را بین 1.1 تا 1.5 برابر از شکر شیرین تر می کند. اما چون شیرینی شکر از ساکارز و شیرینی عسل از فروکتوز هست، با هم فرق می کنند. شما می توانید با مصرف زیاد عسل تفاوت این دو نوع شیرینی را تشخیص دهید.

یک روش کیفی : استاندارد 92 عسل ایران حداکثر رطوبت موجود در عسل را 20 درصد تعیین کرده است و استاندارد امریکا در مورد عسل میزان حداکثر 18/6درصد را برای عسل مرغوب تعییین کرده است. اگر میزان آب موجود در عسل 18 درصد باشد چگالی و یا وزن مخصوص آن 1/417 هست و اگر 15 درصد باشد چگالی آن 1/435 هست. شما می توانید به راحتی در منزل چگالی عسل را تعیین کنید. فقط کافیست مثلا در یک ظرف کوچک 100 گرم آب وزن کنید و در ظرف مشابه به همان حجم عسل بریزید و آن را وزن کنید از تقسیم وزن عسل به وزن آب چگالی عسل بدست می آید. البته باید توجه داشته باشید بعضی از انواع عسل مثل عسل مرکبات میزان رطوبت بالایی دارند و به همین خاطر چگالی و ویسکوزیته آنها کم می باشد.

بعضی از افراد سعی می کنند که از روی رنگ عسل، خلوص عسل را تشخیص دهند اما رنگ عسل نشانگر طبیعی بودن و یا نبودن عسل نیست و فقط می تواند معرف منبع شهد غالبی که  زنبورعسل استفاده کرده است باشد و عسل ها به دلیل منابع شهد مختلف خواص متفاوت و یا رایحه متفاوتی دارا هستند. به عنوان مثال محققان دانشگاه ایلینویز آمریکا [3] نشان داده اند که عسل های با رنگ تیره تر از میزان آنتی اکسیدان بیشتری برخوردار هستند. و به طبع خواص دارویی بیشتری دارند.

اما درمورد شکرک زدن عسل هم چند نکته را بیان می کنم.

البته زنبورداران دوست دارند به جای واژه شکرک زدن از رس کردن استفاده کنند. در گذشته هر عسل شکرک زده ای را تقلبی می دانستند اما خوشبختانه مدتی هست که آگاهی ها در این زمینه افزایش یافته است. تقریبا همه عسل ها چه طبیعی و چه غیر طبیعی( از تغذیه زنبورعسل با آب شکر بدست می آید و با عسل تقلبی که زنبورعسل در تولید آن نقشی ندارد متفاوت هست) شکرک می زنند. اما شکرک زدن آنها با هم متفاوت هست. عسل طبیعی وقتی شکرک می زند حالتی شبیه به روغن حیوانی پیدا می کند و بلورهای آن درشت و محکم نیستند و زیر دست به راحتی له می شوند. اما عسل غیرطبیعی بلورهای شبیه به شکر، زبر و درشت دارد و زیر دست له نمی شوند.

 در آخر باید ذکر کنم که در بین مردم روش های زیادی برای تشخیص عسل طبیعی رایج شده است که بعضی از آنها کاملا بی ربط هستند و اساس علمی ندارند. و بعضی دیگر بر اساس خواص فیزیکی عسل ابداع شده اند مثل ریختن عسل در آب سرد و مشاهده سرعت حل شدن آن یا سرعت خروج حباب از عسل ( که بستگی به میزان رطوبت و ویسکوزیته عسل دارند) یا دیده نشدن اجسام از پشت ظرف شیشه ای عسل(خاصیت کلوییدی عسل). اما این روش ها روش قطعی نیستند و ممکن است یک عسل طبیعی را غیرطبیعی و یا برعکس نشان دهند.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

 

 

عسل های طبیعی و خالص با توجه به گیاهی که از آن به دست آمده اند، دارای رنگ و خواص منحصربفردی هستند.

خواص برخی از عسل های طبیعی و خالص که اغلب آنها از کتاب عسل درمانی برداشت شده است، به صورت زیر می باشد.

 

 

نام گیاه

رنگ عسل

کاربرد آنها

قنقال

زرد کمرنگ

 ضد سرفه های خلط آور، نرم کننده سینه ، کنترل اسپاسم

کنار

قرمز

تقویت قوای جنسی و جسمی،تقویت موی سر، اعصاب، دارای پروتئین هیدرولیزی و ضد کم خونی و کمر درد

آویشن

قرمز

ضد(سرفه،زخم معده، خستگی، ضعف و بی حالی)

اکلیل کوهی

کهربائی روشن  یا سفید

ضد(افسردگی،نارسایی کبد، خستگی ،ورم معده،سنگ صفرا، شکم،ضعف وبی حالی)

شبدر

بیرنگ و روشن

مناسب برای تلاش های فیزیکی شدید و طولانی

اسطو خودوس

زرین

ضد( سردرد،میگرن،بیخوابی، ناراحتی های مجاری تنفسی ،انگل های روده ای و تب)

بلوط

تیره

جلوگیری(واریس،ضعف و بیحالی،کم خونی ،ناراحتیهای گردش خون)

مریم گلی

کهربائی روشن  یا تیره زرین

جلوگیری(افسردگی،فشار خون ، کم خونی،ضعف و بیحالی)

زیرفون

سبز متمایل به  زرد کمرنگ

ضد(بی خوابی و  مشکل اعصاب،سرماخوردگی)

شیرین کردن جوشانده ها ،آرام بخش قلب

اقاقیا

آبگون زلال

ورمهای لوله گوارشی،شیرین کردن شیر کودک ،ضد دیابت

گندم سیاه

زرد تیره یا قهوه ای تیره

بارداری،شیردادن،کمبود مواد معدنی و بیماریهای عروقی

تمشک

وحشی-زلال کشت شده-سفید رنگ

برونشیب،گلودرد،ورم گلو،حلق و حنجره

آفتابگردان

زرد طلایی

وجود مقدار بیش از حد کلسترول

اوکالیپتوس

تیره

مناسب برای انگلهای روده،سیاه سرفه،عفونت های معده، برونشیب(عسل کمیاب)

گون

زرد

التهاب مثانه،ورم پروستات ،رماتیسم،سنگ های ادراری

گون گزانگبین

زرد

ضـد پوکــی استخوان، ضـد پادرد ضد تهوع، ضد کمر درد و دردهای مفصلی، تقویت کـــــننده دستگاه گـــــوارشــــی و اعصـــــاب

مرکبات

زرد شفاف

حالت عصبی،بی خوابی ،میگرن،طپش قلب

 

 

 

 
عسل طبیعی شاهوار


تاریخ: پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب: عسل ، عسل طبیعی ، خواص عسل طبیعی ، خواص درمانی عسل طبیعی ، خواص دارویی عسل طبیعی ، عسل کوهی ، عسل دشتستان ، عسل سبلان ، عسل جنوب ، عسل کوهستان ، عسل کوه ، عسل ناب ، عسل خالص ، عسل ممتاز ، عسل طبیعی و ممتاز و خالص و مرغوب کوهستان و ویژگی های آن ، چگونگی تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی و مصنوعی ، راهها و روشهای شناسایی عسل خوب و طبیعی و خالص از عسل تقلبی و مصنوعی و نامرغوب ، شکرک زدن عسل طبیعی یا رس کردن یا کریستالیزه شدن ، عسل طبیعی رقیق است یا غلیظ روشن است یا تیره سفت است یا شل ، خرید و فروش عسل ممتاز و خوب ، بهترین عسل ایران و اولین عسل استاندارد اصفهان ، عسل چینی و عسل خوانسار کیفیت خوبی ندارند ، عسل چینی عامل مسمومیت ، قیمت عسل ممتاز ، انواع عسل های طبیعی ، شناخت عسل خالص و طبیعی ، عسل گون ، عسل گون گز ، عسل گون گزانگبین بدون شکر ، عسل جنسی عربی یا عسل السدر یا عسل کنار ، تقویت قوای جسمی و جنسی ، تقویت موی سر ، خواص عسل تقویت کننده اعصاب ، دارای پروتئین هیدرولیزی و ضد کم خونی و کمر درد ، ضدسرفه ، زخم معده ، خستگی ، ضعف و بی حالی ، ضد افسردگی ، نارسایی کبد ، ورم معده ، سنگ صفرا ، شکم ، ضعف وبی حالی ، مناسب برای تلاش های فیزیکی شدید و طولانی ، ضد سردرد ، میگرن ، بیخوابی ، ناراحتی های مجاری تنفسی ، انگل های روده ای و تب ، جلوگیری واریس ، ضعف و بیحالی ، کم خونی ، ناراحتیهای گردش خون ، جلوگیری افسردگی ، فشار خون ، ضد بی خوابی و مشکل اعصاب ، سرماخوردگی شیرین کردن جوشانده ها ، آرام بخش قلب ، ورمهای لوله گوارشی ، شیرین کردن شیر کودک ، ضد دیابت ، بارداری ، شیردادن ، کمبود مواد معدنی و بیماریهای عروقی ، برونشیب ، گلودرد ، ورم گلو ، حلق و حنجره ، وجود مقدار بیش از حد کلسترول ، مناسب برای انگلهای روده ، سیاه سرفه ، عفونت های معده ، التهاب مثانه ، ورم پروستات ، رماتیسم ، سنگ های ادراری ، ضـد پوکــی استخوان ، ضـد پادرد ضد تهوع ، ضد کمر درد و دردهای مفصلی ، تقویت کـــــننده دستگاه گـــــوارشــــی و اعصـــــاب ، حالت عصبی ، بی خوابی ، طپش قلب ، مرکبات ، اوکالیپتوس ، آفتابگردان ، تمشک ، گندم سیاه ، اقاقیا ، زیرفون ، مریم گلی ، بلوط ، اسطو خودوس ، شبدر ، اکلیل کوهی ، آویشن ، قنقال ، عسل قرمز رنگ ، عسل کهربایی ، عسل زرد و قرمز تیره ، کوهستان ، عسل بدل ، خالص ، مرغوب ، ناب ، عسل مطمئن ، تشخیص عسل طبیعی و عسل تقلبی ، عسل گون گزانگبین ، عسل درمانی ، درمان بیماری های جنسی با عسل کنار السدر عربی یا جنسی ، خرید عسل ، فروش عسل ، عسل اصفهان ، اصل ، عسل طبیعی سدر ، عسل جنسی عربی ، تقویت قوای جنسی ، موثر و سریع ، عسل السدر ، تقویت جسمی ، درمان سرطان ، عسل چندگیاه ، تشخیص عسل طبیعی ، خرید و فروش ، نشانه عسل طبیعی ، استخدام ، مرغوبترین عسل ، طبیعی ، بورس عسل ، اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی ، کارجو ، کسب درآمد ، جویای کار ، استخدام با حقوق و مزایا ، کار برای مرد ، فروشندگی ، پزشک گیاهی ، عطاری ، مشخصات عسل خوب و خالص و طبیعی و مرغوب ، خرید عمده عسل طبیعی یونجه ، ,
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین با انتقاد از عملکرد بانک ها در عدم پرداخت تسهیلات به زنبورداران حرفه ای، گفت: تاکنون 2 تا 3 هزارنفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 1732
بازدید کل : 68415
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

شمارنده

فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش